biuro@taniarachunkowosc.pl 601-743-080
podpis-dokumenty

O czym trzeba pamiętać, zakładając firmę?

Zakładanie firmy dobrze jest zacząć od pomysłu na biznes i stworzenia biznesplanu – nawet w przypadku prostej koncepcji. Dzięki niemu można łatwiej poradzić sobie na kolejnych etapach tworzenia własnego przedsiębiorstwa, w tym w uzyskaniu dofinansowania z banku lub samorządu.

Sama rejestracja firmy nie jest skomplikowanym procesem, wymaga jednak zastanowienia się nad kilkoma ważnymi kwestiami. Będą one miały realny wpływ m.in. na sposób rozliczania się czy wysokość składek. W takim razie, od czego zacząć zakładanie firmy i o czym trzeba przy tym pamiętać?

Etapy zakładania firmy

Tworzenie własnego biznesu należy podzielić na kilka etapów zakładania firmy. Procedurę zakładania firmy należy zacząć od wybrania formy prawnej. Na tym etapie trzeba zdecydować, czy to będzie jednoosobowa działalność gospodarcza, czy spółka tworzona przez więcej niż jedną osobę. Możliwymi do wybrania formami prawnymi są: najczęściej stosowane, czyli spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, spółka cywilna, spółka akcyjna oraz kilka innych opcji, jak spółka jawna, spółka partnerska, spółka komandytowa, spółka komandytowo-akcyjna. To jeden z najważniejszych etapów zakładania firmy, ponieważ wszystkie kolejne kroki będą zależeć właśnie od niego. Po tym należy wybrać sposób opodatkowania.

Kolejny etap, od czego zacząć zakładanie firmy

Drugą, najważniejsza z urzędowego punktu widzenia kwestią, jest wybór jednej z form opodatkowania. W tym przypadku wybór musi uwzględniać kilka danych, zawartych wcześniej w biznesplanie. Rodzaj opodatkowania jest uzależniony w głównej mierze od charakteru biznesu, ale też prognozowanych przychodów i zysków, ewentualnie od chęci skorzystania z dostępnych ulg podatkowych. Przedsiębiorcy mają do wyboru jedną z możliwości: ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, skala podatkowa (rozliczenie na zasadach ogólnych), podatek liniowy albo kartę podatkową (przy czym nie każdy biznes ma do wyboru wszystkie 4 opcje). To etap, podczas którego najchętniej wykorzystywane jest profesjonalne doradztwo przy zakładaniu firmy.

Rejestracja firmy wymaga wybrania i podania tzw. kodów PKD, czyli określenia za pomocą gotowego systemu głównych obszarów działalności. Przedsiębiorca może wskazać dziesięć z nich, przy czym jeden będzie uważany za dominujący. Jeśli podjąłeś decyzję, czas na rejestrację firmy. Można tego dokonać samodzielnie – możliwe jest nawet zakładanie firmy online. Warto jednak skorzystać z fachowej pomocy przy zakładaniu firmy, ponieważ pozwala to uniknąć błędów podczas rejestracji i dopełniania formalności. Dotyczy to przede wszystkim osób mniej doświadczonych w tej materii.

Dobre biuro rachunkowe – nie tylko doradztwo przy zakładaniu firmy

Bardzo ważne w prowadzeniu własnej działalności jest znalezienie dobrego biura rachunkowego, jak zlokalizowana w Warszawie, ale działająca online na terenie całej Polski Tania Rachunkowość, do zapoznania się z ofertą której serdecznie zapraszamy pod adresem: https://taniarachunkowosc.pl/zakladanie-firmy/.

Biuro rachunkowe jest zdecydowanie tym, o czym trzeba pamiętać, zakładając firmę. Daje ono wsparcie nie tylko na samym początku, ale przez cały czas, prowadząc księgowość przedsiębiorstwa. Im bardziej skomplikowana forma rozliczeń, tym cenniejsza jest współpraca z doświadczonymi księgowymi.

Do rejestracji firmy – osobiście lub online – konieczne jest przygotowanie się od strony formalnej. Ilość formalności do załatwienia zależy od rodzaju rejestracji firmy i wpisu do CEiDG lub do KRS. Dokumenty potrzebne do założenia firmy to m.in.: dowód osobisty, wypełniony właściwy wniosek, zawierający wszystkie najważniejsze dane, a także oświadczenia i umowy zawiązane między współzałożycielami spółek.

Copyright 2024 Ⓒ taniarachunkowosc.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

Realizacja:  DNS Group